Більшість українців вважають, що Крим має бути частиною України, але кількість тих, хто вірить в повернення півострову, зменшується.
Про це свідчать дані соціологічного опитування Фонду Демініціативи ім. Ілька Кучеріва.
Так, переважна більшість українців (61%) впевнені, що Крим має у майбутньому, входити до складу України. Найменше прихильників повернення Криму серед людей віком за 60 років (54%) та мешканців східної України (47%). Найбільше ж у повернення Криму до складу України вірять молодь віком 18–29 років (67%) та мешканці західної України (73%). Лише 6% громадян України вважають, що Крим повинен входити до складу Російської Федерації, а 10% вважають, що він має стати незалежним утворенням.
Але думки щодо можливості повернення Криму біль песимістичні – 44% українців не вірять в повернення півострову. У той час 43% вважають, що шанси повернути півотсрів є. Порівняно з 2016 роком частка українців, які вірять у повернення Криму, зменшилась на 11%. Одночасно частка тих, хто вважає повернення півострову неможливим або маловірогідним зросла на 7%.
Найбільше в повернення Криму вірять на Заході країни – 61%, найменше – на Сході (31%). Серед вікових груп зневіра у поверненні території Криму до складу України найбільше спостерігається серед громадян віком від 50 до 59 років (49%) та тих, кому за 60 років (50%).
Серед способів повернення Криму найдієвійшими вважають: дипломатичні зусилля для запровадження жорсткіших міжнародних санкцій проти Росії (47%) і проведення реформ та підвищення загального рівня добробуту в Україні, що приваблюватиме жителів Криму (46%).
Всеукраїнське опитування проведено Фондом “Демократичні ініціативи” імені Ілька Кучеріва спільно з соціологічною службою Центру Разумкова у період з 29 липня по 4 серпня 2021 року. Було опитано 2019 респондентів віком від 18 років у всіх регіонах України, за винятком тимчасово окупованих території АР Крим та частини території Донецької та Луганської областей. Опитування проводилося методом інтерв’ю «обличчям до обличчя» за місцем проживання респондентів та є репрезентативним за основними соціально-демографічними показниками. Статистична похибка вибірки (без врахування дизайн-ефекту) не перевищує 2,3% з імовірністю 0,95.